5 Aralık 2014 Cuma

İlk Bayram

Aslında ilk bayramımız 23 Nisan'dı. Hem de Doruk'un kendi bayramı :) 23 Nisan'da bayramlıklarımızı giydik, gezmelere gittik tabiki ama anneanne, babaanne ve dedelerle bayram gibi geçirdiğimiz ilk bayramımızı anlatacağız burda. Şekerimin ilk Şeker bayramı...
 
Toplandık gidiyoruz gene. Valizler ortada, hazırlıklar başlamış. Noluyor kadın dedim, daha bir hafta olmadı geleli. Trabzon'a gidiyoruz dedi, şeker bayramı mıymış neymiş. Apar topar attılar beni uçağa gittik. Hayırlısı dedim.

Sabah bi uyandım evde şenlik var. Bizim kızlar bile gelmiş. Onları görünce sevindim tabi, şu benim şaşkın sevinmiş gülümsemem var ya hani onu takındım yüzüme. Bayramlaştım ben de herkesle, hiçbir şeyden eksik kalmam kesinlikle. Sonra kahvaltı yaptılar, ben baktım. Ayıp değil de ne? Yok daha ek gıdaya başlamamışız. Herkes toplanmış kahvaltı yapıyor, ben bakıyorum. Görürsün sen kadın. Sen ek gıdaya başlayınca ben yemiycem bu sefer de. Uğraşıp duracaksın benle. Aha yazdım buraya!

Kahvaltı tamam. Büyük anneanneyi görmeye gittik. Değişik kadın. Sevdim. O da beni sevdi. Büyük teyze vardı bir de, onu da sevdim. Bakıştık baya. Isırcaktım yanaklarından ama dişlerim olmadığı için sonraya erteledim. Bu büyük anneanne buralarda baya meşhur bi kadın anladığım kadarıyla. Muhtar falan heralde. Gelen giden bitmedi. Ben bittim. Dedem sonradan geldi, yapıştım yakasına. Götür beni burdan bu ne kalabalık yav!



Uzungöl'e götürdü bizi dedem. Aslan sütü içiyor. Ver dedim, biraz da ben içeyim. Anne sütü içiyorum ben de, hem de iyi içicilerdenim bak, boru değil dedim. Yok dedi. Ver şunu, bak valla çok içmiycem dedim. Vermedi. Ne kıymetli sütün varmış ya, ben de kendi sütümü içerim vermezsen verme.





 Ben sütümün derdine düşmüşüm. Bunlar bayram şekeri niyetine beni götürecekler. Yok yeaa! Birinin küpesine, öbürünün saçına başına daldım; savuşturdum. Kolay lokma mıyım ben?!








Akşam kendimi köyde buldum. Hem de Mataracı köyü. Benim adımı vermişler köye. Babam bana 'paşa' diyor. Demekki sebebi varmış. Buraların muhtarı da benmişsem demek.







Neyse ben yatıyorum artık. Yarın büyük babaanneyle dedeyi görmeye gidecekmişiz. Kusura bakmayın totomu döndüm size ama enerji toplamam lazım.Yarın neyle karşılaşacağımı bilmiyorum.







Fazla söze gerek yok. Dört nesil Mataracı'lar. Sadece kafamı kurcalayan bir konu var. Şimdi benim kaç tane dedem var? Her gittiğimiz yerde bir tane dedem çıkıyor. Başka var mı kadın?






Okan dayım. Biz de burda tanıştık. Ben doğmadan önce Trabzon'a taşınmış. Bu arada oturduğumuz yerde bir sürü saat var. Annem güzel diyor. Bence... Çok saçma.








Eser amcam. Gelmişken herkesle tanıştım. Ama en çok Eser amcayı sevdim. Hamağı var bi kere. 1-0 önde değil de ne?








Şeker bayramı dedin bana kadın. Bi çikolata da yemeyecek miydim? Tepemi attırma benim.

Şşşş kadın, çikolata gibi duruyor dimi? Bak aramızda. Kimse anlamasın demir olduğunu, senden bilirim. Sonra yok 'ahh saçım', yok 'ahh burnum' karışmam ben!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder