9 Ocak 2015 Cuma

İyi Kalpli Küçük Tavşan

1 yaş ve öncesi için uygun kitap bulmak çok zor gerçekten. Hikaye kitapları genelde 2 yaş ve sonrası için yazılmış. 1 yaş ve öncesi için bir şeyler tanıtan, öğreten kitaplar var daha çok. E çok mantıklı tabi, her şeyi yeni öğrenen bıdıklara öğretici kitaplar yapmışlar. Bu kitapları da seviyoruz ama Doruk dinlemeyi seven bir bebek. İçinde hikaye olmayan kitaplara bakarken hikaye uydurmak da bir yere kadar oluyor. İşte o bir yerden sonra bize uygun hikaye kitapları aramaya başladım.

İyi kalpli küçük tavşan da aslında 2 yaş üzeri için yazılmış çok güzel bir kitap. Fakat fazla cümlesi olmadığı için daha küçük bebekler de dikkati dağılmadan dinleyebilir. Ben Doruk 9 aylıkken aldım bu kitabı. Şu sıralar en sevdiği kitap bu. İşaret parmağıyla gösterip gu diyerek o da bana okuyor bazen. Kitabın konusunu anlamasa da dinlemesinin ona çok şey kazandırdığını düşünüyorum. Tavşanı, kurdu, kuşları, havucu, ağacı da resimlerden öğreniyoruz, daha ne olsun. Kitapla ilgili tek sorunumuz sayfalarının kalın karton değil de kağıt olması. Arada bir yırtılma tehlikesi atlatıyor haliyle.

Bu kitabı Doruk konusunu anlamaya başladığı zaman da okumaya devam edeceğiz. Çünkü konusu da çok güzel. İyi kalpli küçük tavşanın kötü kalpli büyük kurda karşı kazandığı zaferi anlatıyor. Küçük olmasının zalim kurttan kurtulmak hatta arkadaşlarını da kurtarmak için plan yapması ve bu planı korkusuzca uygulamasına engel olmaması kitabın ana konusu. Küçük bebeğimi aklını kullanarak kendinden çok daha büyük problemlerle savaşmaya cesaretlendirecek bu kitabı çok sevdim ben. Bebeklerimiz hiçbir zaman problemle karşılaşmasın ama önlemini almakta, güçlü çocuklar yetiştirmekte fayda var.

Bir de diğer tavşanların korkuyor olması, ona yardım etmeyi kabul etmemesi konusu var ki en sevdiğim kısım burası aslında. Doruk'un herkese ve her şeye rağmen (sürüye rağmen) haksızlığı kabullenmeyip, gerekirse tek başına hareket edecek yüreğe sahip olması; her koşulda özgürlüğü seçmesi en büyük arzum. Bunun için onu yetiştirmeye, onu iyi kalpli küçük tavşan olmaya heveslendirerek başlayabilirim sanırım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder