11 Ocak 2015 Pazar

Kuru Meyveli Bişeyler

Doruk yemesi sorunlu bir bebek olduğu için her türlü yemekle ilgili bir hikayemiz var bizim. Kuru meyve ek gıdaya başlar başlamaz hayatımıza girdi. Yeni yemek yemeye başlayan bir bebeğin kabızlık problemi yaşamaması için böyle olması gerekiyordu. 

İlk önce tarifini daha önceden yazdığım bebek marmelatıyla başladık. Bunu muhallebilerine katıyordum. Sonraları meyve yemediği için muhallebilerine meyve katmaya başladım. Kuru meyve marmelatını da tek başına vermeye çalışıyordum. Sevmese de ne olduğunu seçemediği için arada bir şaşırıp ağzını açıyordu. Evet çok hainim, ama hemen her şeyi dalgın bir anını yakalayıp yedirmek zorundayım zaten. Ama bir süredir kaşığın içinde ne olduğunu seçmeye başladığı için kuru meyve hikayemize kısa bir ara vermek zorunda kaldık. 

Her ne kadar sebze ağırlıklı beslense de demir alıyor ve su içmeyi sevmiyordu. Ciddi bir kabızlık problemi yaşamasak da çok rahat da değildik. Sonra bir gün babam geldi, gelirken de mevlevi tatlısı getirdi. Daha önce hiç duymamıştım. Unsuz, yağsız, şekersiz tatlı yazıyordu üzerinde. Hemen içeriğine baktım. Kuru meyveler ve kuru yemişlerden yapılmıştı. Hiçbir katkı malzemesi de yoktu. Doruk'a yedirmeyi denedim, sevdi. Bitince biraz aradım, bulamadım. Kuru meyve ve kuru yemiş değil mi? Yapmayı deneyebilirdim. Denedim ve hemen hemen aynı tadı yakaladım. Kuru meyve yediremediğiniz bıdıklarınız için deneyebilirsiniz. Hatta sağlıklı bir tatlı seçeneği olarak da sunabilirsiniz.

 Malzemeler:
Bir bardak kuru meyve (Kayısı, incir, hurma kullandım, evde onlar olduğu için.)
Yarım bardak kuru yemiş tozu (Ceviz, fındık ve badem kullandım.)
Bir kaşık buğday kepeği
Bir kaşık buğday ruşeymi (Bunları sağlıklı diye almıştım ama nasıl yedireceğimi bilemediğimden öyle bir kenarda duruyordu. İşe yarasın dedim.)
Biraz zeytinyağı
Yapılışı:
Zeytinyağı hariç bütün malzemeleri rondodan geçirdim. İyice ezilince yumuşatmak için biraz zeytinyağı ekleyip yoğurdum. Şekil verdim ve işte bu kadar.



Kuru meyve hikayemiz burda bitmedi aslında. Doruk 11 aylık ve 4 dişi var. Yemese de bu yiyemediği anlamına gelmiyor. Hemen hemen her şeyi yiyebiliyor. Kuru meyve yiyebileceğini ağzına atmasına engel olamadığım minik bir kuru üzüm sayesinde öğrendim. Kaşığa ağzını açmayan çocuk kuru üzümü havada kapınca, diğer kuru meyveleri de miniltip vermeye başladım. 4 dişiniz varsa siz de minik bir parça verip yiyip yiyemediğine bakın derim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder