14 Kasım 2014 Cuma

Bebek Çorbalarım (1)

Somon Çorbası

Küçük bir parça somon balığı
1 sap pırasa
1 adet havuç
1 adet patates
1 adet yeşil biber
1 adet domates
1 adet soğan
Zeytinyağı
Tuz


Zeytinyağında sırasıyla soğan, biber ve domatesleri biraz kavuruyoruz. Diğer sebzeleri ve balığı  ekleyip suyunu ilave ediyoruz. Piştikten sonra balıkları çıkarıp kılçık kontrolü yapıyor, tekrar çorbaya koyuyoruz.

Balık çorbasını farklı sebzelerle de yapabilirsiniz. Doruk somonu pek sevmediği için ben pırasa ilave ediyorum. Pırasanın yoğun tadı somonu bastırıyor.

Normalde Doruk'un çorbalarını çatalla ezerim ya da tel süzgeçten geçiririm. Ancak pırasa ezilmediği için eğer içinde pırasa varsa blenderdan geçiriyorum. Her ne kadar 1 yaştan önce tuz tavsiye edilmese de ben minicik ekliyorum, çünkü biz çok zor yemek yiyoruz hele tadı kötüyse hiç yemiyoruz.


Yeşil Vitamin Çorbası

5-6 adet taze fasulye
1 adet minik kereviz
8-10 yaprak ıspanak
8-10 yaprak pazı
1 avuç semizotu
1 kaşık irmik
Et suyu
Tuz



Bütün sebzeleri doğruyoruz. Yeşil sebze olarak sadece ıspanakla da yapılabilir. Kerevizin sapları tazeyse onları da ilave ediyoruz. Bütün sebzeleri irmiği de ilave ederek az suda haşlıyoruz. İrmik olduğu için ara ara karıştırıyoruz. Sebzeler piştikten sonra kıvamını ayarlamak için sıcak su ilave edebilirsiniz. Çatalla eziyoruz ya da blenderdan geçiriyoruz. Kaseye bir tatlı kaşığı zeytinyağı döküyoruz.

Ben et suyunu hazırlayıp buz kalıplarında derin dondurucuya koyuyoruz. Ve tadı ağır olmasın diye çorbayı pişirirken sadece iki tane ekliyorum.


Sebze Çorbası

Yukarıda tarif ettiğim somon çorbasını balık olmadan da yapabilirsiniz :) Çorba pişmeye yaklaşınca içine bir kaç dal maydanoz doğruyorum.









Sebzeli Tarhana Çorbası

1 parça brokoli
1 parça karnabahar
1 havuç
1 kaşık tarhana
1 bardak su






Sebzeleri haşlıyoruz. 1 kaşık tarhanayı 1 bardak suda karıştırarak pişiriyoruz. Sebzeleri çatalla ezip tarhanayla karıştırıyoruz.

Ben bazen tarhanayı pişirirken tavuk suyu ilave ediyorum ve içine minik minik haşlanmış tavuk parçaları katıyorum. Bazen de et suyu ilave edip, kavrulmuş kuzu kıyma katıyorum. Ama Doruk sadece sebzeli olanı daha keyifli yiyor. Gerçi keyifli yemesini de görmeniz lazım :) Tuzlu kahve içen damat suratlı bıdık :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder