13 Kasım 2014 Perşembe

Hamileliğinizi Kabusa Dönüştürmeyin

Ben kötü bir hamilelik geçirdim. Hamileliğimin yaklaşık 3 ayını yatarak, geri kalanını da korkarak geçirdim. Hemen hemen her doktor kontrolü sonrası ağladım.

Şimdi dönüp bakınca ne kadar büyük bir hata yaptığımı görüyorum. İlk hamilelik, biraz da problemliyse kabusa dönüşebiliyor. Bu yazıyı hamilelik problemlerimi anlatmak için yazmıyorum. Benim etrafımda tecrübeli insan yoktu ve olan da her ne kadar iyi niyetli olsa da yanlış yönlendirdi beni. Gerçi insan ne yapıyorsa kendi kendine yapıyor. Hamileyseniz ve tesadüfen bu yazıyı okuyorsanız tecrübelerimi paylaşmak istiyorum sizinle.

İlk olarak doktorunuz sizi rahatlatamıyorsa, o doktoru hemen değiştirin. Doktorlar her türlü riski paylaşırlar sizinle. Bu risk çok ufak da olsa üzerlerinde kalsın istemezler haklı olarak. Doktorun riskleri sizinle konuşma yöntemine bakın. Ufacık bir şeyi kafanıza takmanıza sebep olduysa hemen kaçın ondan. Ama büyük bir riski sizi telaşlandırmadan anlatabildiyse o doktor iyidir. Şanslısınız. Ben çok doktor değiştirdim. Bir çoğunun yanından sonradan çok önemsiz olduğunu öğrendiğim şeylere ağlayarak çıktım. Doğru doktoru bulmam uzun zaman aldı. 

İkincisi kanamalarınız oluyorsa sakın ola başkalarının kanama hikayelerini dinlemeyin, araştırmayın, okumayın. Her hamilelik birbirinden farklıdır. Özellikle de şu hafta kanamam oldu diyenleri kesinlikle dinlemeyin. O haftalara kadar kanamam olacak mı diye beklemekten kötüsü yok çünkü. Bilmeniz gereken tek şey o kanamalı hamileliklerin sonunda çok sağlıklı bebekler geliyor dünyaya. Olan hamileliği kabusa dönüşen annelere oluyor sadece. İnsan vücudunda bu kadar kan var mıymış yahu dedirten kanamalar sonucu sağlıklı bir bebeği kucağına alan anne konuşuyor. Duyun sesimi, lütfen hemen şimdi araştırmayı bırakın ve sadece doktorunuzu dinleyin.

Kanamalar için verilen progesteron hormonu hakkında doktorunuzdan detaylı bilgi alın. Hiçbir yan etkisi yok deseler de gereksiz yere uzatılan kullanımlar bazı yan etkiler doğurabiliyor. Kanamanız bittiyse ve hala kullanmanızı tavsiye ediyorsa sebebini öğrenin. Biz bu hormonun yan etkisi olan hipospadiasla hala uğraşmaktayız. Ben doktor değilim, kesinlikle bu yazıyı okuyarak doktorunuza danışmadan ilacınızı sonlandırmayın. Zaten her bebekte yan etkisi oluşacak diye bir şey yok, hatta çok küçük bir ihtimal. Sadece özellikle de bebeğiniz erkekse sorgulamanızı tavsiye ediyorum.

Ve son olarak, bebeğinizi sağlıkla kucağınıza alacağınıza inanın. Zaten alacaksınız ama tereddütünüz varsa ileride bir gün geriye dönüp baktığınızda çok daha güzel, çok daha rahat bir hamilelik geçirebilirdim diye hayıflanacaksınız. Benden söylemesi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder