10 Kasım 2014 Pazartesi

DORUK'TAN ÇOK ŞEY BEKLİYORUM


Doruk için yazmaya daha o doğmadan başladım. Büyüyünce okuyabileceği mektuplar, notlar, bilgiler... Bunların hepsi Doruk'la aramızda. Blogda paylaşmayı düşünmüyorum. Sadece bugüne özel küçük bir kısmını paylaşmak istedim. Bir annenin çocuğuna yazdığı talepler listesi. 

"Sen doğmadan önce seni nasıl yetiştireceğim konusunda çok kafa yordum. Araştırdım, okudum. Bulduğum bilgilerin büyük bir kısmı seni nasıl daha zeki yaparım, nasıl başarılı bir çocuk yetiştiririm gibi zırvalardan ibaretti. O zırvaları okurken insan kendini kaybediyor. E bir dolu bebek var. Benim bebeğim geri kalmasın, onların öğrendiklerini öğrensin, hatta daha fazlasını öğrensin. 19 dil bilsin, bütün müzik aletlerini çalsın, her sporu herkesten iyi yapsın, bütün dersleri süper olsun, dahi desinler çocuğuma... Yetmez bir de benim yapamadıklarım var onların da hepsini yapsın, yapabilsin. Çok saçma! Tabiki gelişimini destekleyecek şeyler yapacağım. Zeki olmanı, başarılı olmanı isterim ama bir gün bu saçmalıklara kendimi fazlasıyla kaptırırsam bana bir tokat atabilirsin uyandırmak için. 

Seni yetiştirirken asla taviz vermeyeceğim birkaç konu var. Bunlardan ilki ve en önemlisi sen Atatürk bebeği olarak doğdun ve Atatürkçü bir birey olarak yetişmelisin. İkincisi tek amacın mutlu olmak olmalı. Ve sonuncusu özgür karakterli olmalısın ve bunu sonsuza kadar korumalısın. Bunların dışındaki her konuda beni yönlendirmene izin vereceğim. Senden başka beklentim olmayacak, çünkü benim beklentilerimi değil senin beklentilerini dinlemem gerektiğini biliyorum.

Mutlu olmayı bilen, kendi yolunda yürüyen, Atatürkçü bir genç okuyorsa bu satırları annen en büyük hedefinin karşısına bir tik atabilir demektir." (13.04.2014)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder