29 Aralık 2014 Pazartesi

D-Man Adım Adım

Hayatında kucağına bebek almamış, 4 kiloluk bebeğe bile dokunamayan bir kadının kucağına 2,7 kiloluk bir bebek verdiler. Ve o kadın anne oldu.

İçgüdüsel mi bilmiyorum, bebek bakımından hiç anlamasam da fiziksel bakım beni hiç zorlamadı. Karnını doyurdum, altını değiştirdim, yıkadım, uyuttum, büyüttüm ve hala büyütüyorum. İlk kez anne olan herkes gibi işte. Kendimle gurur da duydum tabi. Bu işin altından kalktıktan, alıştıktan sonra düşünmeye başladım. Doruk bebekti evet, ama oyuncak bir bebek değil kanlı canlı insan bebek. Fiziksel bakım yetersizdi. Bu işin ruhsal ve zihinsel bakımı da vardı. Ruhsal bakım konusu kolaydı aslında. Araştırmaya, fikir almaya niyetim yoktu. Ben onu koşulsuz severken, bu sevgiyle en doğru ruhsal bakımı yapacağımı biliyordum. 

Geriye zihinsel bakım kalıyordu. Bunu en doğru şekilde yapmak için araştırmaya başladım. Bir çok şey buldum tabiki. Adım adım da bu bulduklarımdan biriydi. Biraz kurcaladım ve doğru bir seçim olduğuna karar verdim. Psikolog ve pedagoglar tarafından hazırlanıyordu bir kere. İşi bilen birilerinin yani Doruk'u görmeden tanıyan kişilerin hazırlıyor olması beni etkileyen en önemli noktaydı. Hemen yorumları araştırdım. Kullanan annelerin çoğu memnundu ve tavsiye ediyordu. Eh, anneler de onaylıyorsa daha fazla düşünmeye gerek yoktu. Satın aldım.

Adım adım 9 aydan başlıyordu. Ama ben Doruk 7 aylıkken aldım. Bütün bebeklerin gelişimi aynı değil sonuçta. Bir konuda ileriyken başka bir konuda geri kalabiliyorlar. Erken başlamanın bir sakıncası olmaz diye düşündüm. Olmadı da. Yaklaşık bir ay tatile gittiğimiz bir dönemde kutumuz elimize ulaşmadığı için bir ay devam edemedik. Şimdi sadece bir ay önceden gidiyoruz. Doruk 10 aylık, 11. ayın kutusunu uyguluyoruz bu ay. Ve bunun Doruk'a uygun olduğunu düşünüyorum. 


 Adım adım'ın içeriğine gelince, her ay o aya uygun bir aktivite kitabı oluyor. Bu kitapta bebeğinizle oynayabileceğiniz; onun zihinsel, dil, kaba ve ince motor gelişimini destekleyecek oyunlar, tavsiyeler oluyor. Bu kadar değil aslında çünkü bebeğinizin karşılaşabileceği olumsuz durumlara güzel tepkiler vermesi için onu hazırlayacak etkinlikler de var. Mesela annesi işe giden bir bebeğin minik hikayesi gibi. Yani bebeğinizin duygusal, sosyal gelişimini de destekliyor. Bu kitap dışında yine ayına uygun bebek kitapları, kartlar, oyuncaklar ve hikayeler oluyor. Biz kartları ve oyuncakları çok beğeniyoruz. Kartlarla öğrenmesi keyifli olduğu için, oyuncaklar da ahşap ve sağlıklı olduğu için.


Bebek gelişimi dışında ebeveyn gelişimi için de her ay bir makale gönderiyorlar. Minik minik hediyeler de olabiliyor, boy cetveli gibi. Ama anne için en güzeli bebeğinin başardığını görmek oluyor. Hele de etkinliğin not kısmında bu ay yapmasını beklemeyin yazıyorsa. İnsan gurur duyuyor, bu benim akıllı bıdığım diyor. Kısacası Doruk ve annesi olarak biz Adım adım'ı seviyoruz ve düşünenlere tavsiye ediyoruz.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder