24 Aralık 2014 Çarşamba

D-Man'in Menüsü

İnsan bazen ne yemek yapacağını bilemiyor. Birilerine ne yapsam acaba diye sormak eskilerde kaldı tabi. Hemen internete girip fikir alıyoruz artık. Ben de Doruk için geçen hafta yaptığım yemekleri listeledim. Doruk 10,5 aylık ve anne sütü alıyor.

Sabah kahvaltılarımız karışım kahvaltı veya krep oluyor. Akşam yatmadan önce de meyveli yoğurt yiyoruz.

Bir haftalık öğle ve akşam yemeklerimiz ise şöyle:

Pazartesi  : Sebzeli tarhana çorbası // Tavuklu kereviz püresi
Salı          : Balık çorbası // Köfte ve patates püresi
Çarşamba: Enginar çorbası // Kıymalı ıspanak
Perşembe : Erişteli yeşil mercimek // Balkabağı püresi ve çorba
Cuma       : Balık çorbası // Köfte ve patates püresi
Cumartesi: Sebzeli mercimek çorbası // Tavuklu pirinç pilavı ve çorba
Pazar        : Yoğurtlu çorba // Ciğerli bulgur pilavı ve çorba

Öğlen çorbanın yanında minik bir parça ekmek yediriyorum. Akşam çorba veriyorsam öğlenden kalma çorbasını veriyorum. Haftada iki kez balık çorbası yapmaya çalışıyorum ya da akşam fırında yapıp püreyle veriyorum (tabi taze balık bulabilirsem). Haftada iki akşam köfte yapıyorum, diğer yemekler değişiyor ama köfte hiç değişmiyor. Çorbalarda mevsim sebzelerini kullanmaya çalışıyorum. Karışık sebzeli tarhana ve mercimek çorbasını da her hafta mutlaka yapıyorum.

Doktorumuz sağolsun yemek konusunda bizi çok iyi yönlendirdi. Her ay listeye bir şeyler ekleye ekleye listemizi oldukça kabarttı. Ama ben bu yemek olayına şunu yapmalıyım, bu sebzeyi mutlaka yemeli, şunları asla yememeli diye bakmıyorum. Taze ve güzel bir şey bulduysam firsatı kaçırmıyorum hemen pişiriyorum ama bazen de tembelliğim tuttuysa şehriyeli tarhanayla geçiştirebiliyorum.

Bir de Doruk kolay kabız olan bir bebek. Gün içinde kuru meyve yedirmeye de özen gösteriyorum. Bunun için bebek marmelatı yapıyordum ama yedirmekte çok zorlanıyordum. Geçenlerde babam mevlevi tatlısı getirmiş, ondan esninlenerek bir tatlı yaptım ben de ve Doruk'a kuru meyve yedirebiliyorum artık. Onun da tarifini en kısa zamanda paylaşacağım.

Sevgiler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder