4 Şubat 2015 Çarşamba

Rota Virüsü Aşısı

Rota virüsü aşısı gerekli mi? 

Bu soruyu bebeği olan birçok arkadaşımdan duydum. Cevabını geçen haftaya kadar ben de bilmiyordum. Biz aşılar konusunda kendimizi doktorumuzun eline bıraktık. O yapalım dedi, yaptık.

Geçen hafta pazartesi günü Doruk sabah kusarak uyandı. Bu zamana kadar toplasan üç kere ancak kusmuştur. Böyle olunca biraz korktuk tabi. Sabah boyunca yedi kustu, emdi kustu. Bir saniye yerinde duramayan çocuk, bütün gün yattı. Ateşi çıkmadığı için gitmeden önce doktoru aradık. Katı şeyler yedirin, çok fazla emzirmeyin, tekrar kusarsa getirin dedi. Hiçbir şey yemedi, mecbur emzirdim. Ateşi çıkmaya başladı ve tekrar kusunca apar topar hastaneye gittik. Tam beş saat acilde kaldık. Önce midesini rahatlatmak için ilaç verdiler, sonra ateşi çıktı. İlk defa 39'u gördük, ateş düşürücü verdiler. Aslında doktor idrar testi istemişti ama neyseki o arada kakasını da yaptı ve onu da teste gönderdiler. Rota virüsüymüş. Mide ilacımızı, probiyotiğimizi aldık, eve geldik. Tam bir hafta hiçbir şey yemedi, abartmıyorum gerçekten hiçbir şey yemedi. Sadece anne sütü. Bir de üçüncü günden sonra üç-dört tatlı kaşığı tarhana yemeye başladı. Herhangi bir yiyecek gördüğü zaman öğürdü. Mide ilacı kullandığımız için en azından emdiği anne sütleri midesinde kaldı ama çok zayıfladı. Rota virüsü yani zehirli ishal. Hastalığımız bu olduğu halde, günde bir en fazla iki kez ishal oldu.

Şimdi, sorunun cevabını yaşayarak öğrenen bir anne olarak söylüyorum. Aşı hastalıktan korumuyor, virüsle karşılaştığında bulaşabiliyor. Ama normalde iki hafta çok ağır ishalle seyreden hastalık, bir haftada çok az ishalle bitiyor. Biz bu kadarıyla çok zayıfladık, çok yorulduk. Aşı olmasaydı ne olurdu düşünmek bile istemiyorum. Aşıyı yaptırmanızı şiddetle tavsiye ediyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder