6 Şubat 2015 Cuma

Mısır Ekmeği

Son bir aydır ağzına peynir sürmeyen Doruk için çareler ararken aklıma eskiden yaptığım mısır ekmeği tarifi geldi. Tarifi biraz değiştirip peynirli yapsam nasıl olur acaba dedim. Doruk'un maceracı dedesi yani babam bizzat değirmene gidip kendi elleriyle mısır unu yapmış ve Doruk'a göndermişti. E taptaze mısır unumuz da varken denemekten ne çıkar diye düşündüm. Sonuç güzel oldu, Doruk sevdi. Bir aydır ilk defa peynir de yemiş oldu. Ben de mutlu oldum tabi.

Tarifin aslını yazıyorum buraya, sonra ne değişiklikler yaptığımı yazacağım.

 Malzemeler:
1,5 su bardağı mısır unu
1 su bardağı un
1 yumurta (az çırpılmış)
Yarım bardak yoğurt
1/3 bardak zeytinyağı
2 yemek kaşığı şeker
Yarım çay kaşığı tuz
1 paket kabartma tozu

Bütün malzemeleri yoğurup borcama koyuyoruz, 200 derecede ısıtılmış fırında 20 dakika pişiriyoruz.

Doruk için yaptığım değişiklikler ise şöyle: Un yerine tam buğday unu kullandım. Şeker ve tuz koymadım. Ama biraz tuzsuz oldu, tuz koymanızı tavsiye ederim. Bir de dolu dolu bir avuç çökelek peyniri kattım. Biraz tuzsuz olması dışında gayet güzel oldu. Peynir yemeyen bebekler ve çocuklar için denenebilir. Tuzlu kek gibi ara öğünde sade veya yoğurtun içine karıştırarak yedirmenizi tavsiye ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder