27 Mart 2015 Cuma

Kereviz Çorbası


Doruk'la bayılarak yediğimiz bir çorbanın tarifini paylaşmak istiyorum. Nehir'in anneannesinden aldım tarifini. Aslında bizzat ondan dinlemenizi isterdim ama benimle idare etmek zorundasınız. İçinde süt olduğu için bir yaştan sonra verilmesi uygun. Ama bu çorba kesinlikle bir bebek çorbası değil. Kime yaptıysam beğendi ve tarifini istedi.

Kerevizin ne kadar faydalı olduğundan bahsetmeye gerek yok sanırım. Ama çok bilinmeyen bir özelliği daha var kerevizin. Anne sütünü arttırıyor.

Malzemeler:
1 orta boy kereviz
1 orta boy havuç
1 orta boy patates
1 kaşık tereyağı
1 kaşık un
1 bardak süt
Yarım çay kaşığı köri
Tuz

Yapılışı:
Kereviz için orta boy nedir derseniz aslında kereviz, havuç ve patates aynı miktarda olacak. Ben bir iki kez yaptıktan sonra kendi ölçümü  buldum. İki küçük yada bir orta boy kereviz kullanıyorum. Kerevizi, havucu, patatesi küp küp kesip üzerini geçecek kadar suda haşlayın. Suyunu çok koymayın, çünkü çorba sulu olunca güzel olmuyor, biraz kıvamlı olması gerekiyor. Sebzeler yumuşayınca blenderdan geçirin. Tuz ekleyin. Ayrı bir yerde tereyağ ile unu kavurun, köriyi ekleyin. Soğuk sütü üzerine döküp muhallebi kıvamına gelinceye kadar karıştırın. Birkaç dakika kaynadıktan sonra alın ve çorbanızın üzerine ekleyin. Güzelce karıştırın. Afiyet olsun.

Bu tarifi brokoli ve kabakla da yapıyorum. O da lezzetli bir brokoli çorbası oluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder