6 Haziran 2016 Pazartesi

Bu Hafta Bunları Okuduk


Evdeki Kim? Bu kitapta evdeki evcil hayvanın ne olduğunu tahmin etmeye çalışıyoruz. Her sayfada farklı bir hayvanın özelliğine atıfta bulunuluyor. İki yaş için uygun bir kitap, basit bir tahmin oyunu gibi. Çoğunlukla öyküsü olan kitapları tercih ediyoruz. Ama şimdi düşününce bunun benim tercihim olduğunu farkediyorum. Çünkü öyküsü olan kitapları okumak daha zevkli. Oysa Doruk bu tarz kitapları okumayı da seviyor.

Arda ile Paytak Gezmeye Gidiyor: Arda ile Paytak Kek Yapıyor kitabını beğenerek okuduğumuz için bu kitabı da aldık. Arda dedesiyle birlikte gezmeye gidiyor. Farklı yerlere gitmek istiyor ama dedesi mahallede kalalım diyor. Dedesiyle gezen Arda mahallesine farklı gözle bakıyor ve bu geziden çok keyif alıyor. Kabul edelim tüketim toplumunda hepimiz maymun iştahlı olmuşuz ve maymun iştahlı çocuklar yetiştirmek için elimizden geleni yapıyoruz. Başka şeyler, başka yerler hayal ederken önümüzdeki güzellikleri göremiyoruz bazen. Bu kitapta elindekine bakmayı unutma diyor, dikkatli bakarsan, çevreni farkedersen güzellikleri görebilirsin diyor. Ben kitabı çok sevdim, Doruk da sevdi. O zaman, tavsiye ediyorum.

Dikkat! Bu Kütüphanede Ejderha Var! Kitabımızın başkahramanı Baybars. Baybars'ın diğer iki kitabını almıştım. Fantastik çocuk kitapları serisi. O kitapların arkasında ejderhalı kitabın kapağını gördü ve iki günde bir 'ejderhalı kitabı da okuyalım mı' demeye başladı. Eh ben sıkı bir fantastik edebiyat sever olduğuma göre oğlum da öyle olacak tabi. Ejderhalı kitabı da almak şart oldu dolayısıyla. Severek okuyoruz. İyi mi yapıyoruz bilmiyorum ama. Kitap 3+ yaş aslında. Fantastik kitaplar iki yaş için uygun mu bilmiyorum. Dinozorlara ve ejderhalara özel bir ilgisi olduğu için çok da sorgulamadım. Ama konunun uzmanı olmadığım için 3+ yaşlara tavsiye ediyorum.

Uyumak İsteyen Tavşan: Daha önce bir arkadaşım The Rabbit Who Wants To Fall Asleep kitabından bahsetmişti. Garantili çocuk uyutan kitap. Merak etmiştim. Türkçesini görür görmez aldım. Ama erken davranmışım. Çünkü yazı kısımları çok uzun. Bir sayfa resim, bir sayfa dolu dolu yazı. İki yaş için biraz sıkıcı. Zaten kitap da 3+ yaş. İlk okuduğumuzda ikinci sayfada uyuyakaldı. Ama mucize değildi çünkü o gün gündüz uykusunu uyumamıştı ve bu kitaptan önce üç tane kitap okumuştuk. Asıl denememizi ertesi gün yaptık. İlk sayfada kalktı gitti :) O yüzden 3 yaş üstü uyumada zorlanan çocuklara tavsiye ediyorum sadece. Kitap ilk sayfasındaki yönlendirmelerle okunursa kesin uyutuyormuş. Bazı yerleri vurgulayarak, bazı yerleri yavaşça, bazen esneyerek gibi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder