26 Temmuz 2016 Salı

Oturduğunuz Yerden Ağaç Dikmek İstemez miydiniz?

Hepimiz doğa aşığıyız. Hepimiz doğayı korumak için yanıp tutuşuyoruz ya. Ama vakit yok ya da nakit yok ya. İşte buyrun. Aslında hiçbir şey yapmadan da ağaç dikebilirsiniz.


Ecosia... 2009 yılının sonunda kurulmuş bir arama motoru. Reklam gelirlerinin %80'ini Afrika'da ağaç dikme projelerine ayırıyorlar. Yaptığınız her aramada bir ağaç dikildiğini düşünsenize. Evet, ecosia böyle bir şansı sunuyor size. Ecosia ağaç dikimi için gerekli parayı kazanırken ortak firmaları Weforest de bu ağaçları dikiyor. Ve bağış makbuzlarını düzenli olarak paylaşıyorlar. Yani o ağaçlar gerçekten dikiliyor.

Google kullanıcıları için google sonuçlarını görüntüle seçeneği de var. Gerçi ben denedim aynı sonuçlar gelmiyor ama bu benim teknoloji özrümden kaynaklanıyor da olabilir. Bir ayarı varsa yapamamışımdır, atlamışımdır falan. Her neyse sonuçlar başarılı ya da başarısız ben ecosia kullanıyorum artık. Sağ üst köşede dikimine yardımcı olduğunuz ağaç sayısını görüyorsunuz. O sayı arttıkça mutlu oluyor insan.

Şimdiye kadar 4.727.452 ağaç dikmişler ve sayı giderek artıyor. Bu ne demek biliyor musunuz? Dünyadaki internet kullanıcı sayısını hesaba katacak olursanız, eğer bu arama motorunun kullanımı artarsa Afrika'daki kuraklık bitebilir demek. Yerinizden kalkmadan dünya için bir şey yapmak istemez misiniz?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder