8 Ağustos 2017 Salı

Sondan Önce

Bazen bir duygu yoğunluğuyla alıyorum kalemi elime. Yazdıkça geçecek gibi. Hafifleyecek sanki. Yine öyle bir ruh hali.

Yazdıkça geçmeyecek. Geçti sandıklarım geçmiyor bazen çünkü.

Umutlu hikayemi okuyup bana yazan, belki biraz umut biraz cesaret bekleyen anneler oldu. Size verdiğimi kırmak için yazmıyorum bunu. Evet, evet konu yine aynı. Hipospadias. Bitmeyen sınavım. Dördüncü ameliyat kapıda. Geçti sanmıştık, geçmemiş. Yaşanabilecek her türlü sorunu yaşamadan bitmezdi ya benim hikayelerim. Yanıltmadı yine. Bir tek fistül kalmıştı, o da benim bildiğim. Bir yıl gibi uzun bir süreden sonra geldi. 

Geçecek. Tabiki geçecek. Biraz zor olacak sadece. O son yazıyı yazacağım. Ama bir gün. Bugün değil.

Çok özür diliyorum. Çok daha zorlarını yaşayanlardan. Çözümsüzlüğünde sıkışanlardan. Ama kabul edin, dört yaşına gelmemiş bir çocuğun dördüncü ameliyatını olmak zorunda olması, hatta bunun son olduğunun bir garantisinin olmaması çok koyuyor be. Biraz isyan etmeye hakkım olduğunu düşünüyorum. Kime mi? Sadece kendime. Çünkü aptalım. Fazla erken kuruldum. Kafamda bitirdim. İçimi boşalttım. Sıfırladım. Kendimi bırakmasaydım yeniden güç toplamam gerekmeyecekti. Güçlüydüm çünkü. Esin'i aşmıştım bi kere. Temkinli olmalıydım, olmadım.

Hikayemi takip eden anneler var biliyorum. Kimseyi korkutmak değil niyetim. Herkesin hikayesi kendine. Umarım sizinki çok daha kısa sürer. Yaşamış biri olarak tüm kalbimle diliyorum bunu. İnsan her şeyi unutuyor, özellikle de kötülerini. Benim gibi hatırlamak zorunda kalmayın dileğim.

Bunları içimden atmalıydım sadece. Yarın daha güçlü olacağım. Olmak zorundayım çünkü. İçimden bin kere tekrar ettiğimi burda birkaç kez tekrar etmiş olmamın kusuru olmaz sanırım. Geçecek. Ve ben, benim hikayemin benzerini yaşayacak olanlar için tecrübelerimi yazacağım. O son yazıya kadar. 

Doruk 3,5 yaşında. 2 yaşına kadar bitmesiydi umudum. Bitmedi. Bu süreç için en zor yaşta. Etkilenmeden aşması için yaptıklarımı yazacağım. Doğruları yanlışlarıyla. Ama sonra.

Bebeğimin söylediği gibi 'Ağlamam geçsin önce.'

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder