17 Eylül 2015 Perşembe

Pisi Kedi'nin Sayma Macerası



Pisi Kedi'yle Doruk'tan yıllar önce yeğenime kitap alırken tanışmıştım. Pisi Kedi Eğlence Zamanı dokun öğren kitabıydı ve yeğenim çok uzun bir süre o kitabı elinden düşürmemişti. Birlikte defalarca okuduğumuzu hatırlıyorum. Yıllar sonra Doruk için kitap araştırırken Pisi Kedi aklıma geldi. İş Bankası Yayınları Kitabevi'ne uğradığım bir gün sordum. Malesef dokun öğren serisi artık yokmuş. Mevcut kitaplarına baktım ve Pisi Kedi'nin Sayma Macerası'nı aldım. Her şeyden önce renkler ve çizimler harika. Sayıları öğrenirken her sayfada farklı bir maceraya çıkıyorsunuz. İlk sayfada Pisi Kedi ve arkadaşlarının ulaşım araçları var. Uçaktan karavana, trenden kaykaya bir çok farklı araçla yola çıkıyorlar. Deniz kenarında eğlendikten sonra kırlarda piknik yapıyorlar, yağmur ormanlarına arkadaşlarını ziyarete gidiyorlar ve artık yorulunca Pisi Kedi'nin bahçesinde kamp yapıyorlar. Her sayfada el-göz koordinasyonunu geliştirmek için yapılan, sayılacak objelerin bir kısmını gizleyen kulakçıklar var. Sayı arttıkça objeleri bulmak için daha dikkatli bakmak gerekiyor. Ve ben bunun bebeklerin dikkatini yoğunlaştırmayı öğrenmesinde faydalı olduğunu düşünüyorum.

Okuduğumuz kitapları dönem dönem kaldırıp tekrar çıkarıyoruz. Pisi Kedi'nin Sayma Macerası çıktığı zaman en uzun süre kalan ve daha sık aralıklarla çıkan kitaplarımızdan birisi. Çünkü Doruk bu kitabı okurken çok keyif alıyor. Resimde gördüğünüz Doğum Günü Hazinesi ve Kayıp Kitap daha büyük yaşlar için (3-4 yaş) daha uygun. Çünkü hikayeler daha uzun yani daha çok yoğunlaşma gerektiriyor ve kitap sayfaları kağıttan yapılmış yani yırtılmaya pek müsait. Ama biz yine de Pisi Kedi sevdiğimiz karakterler arasına girdiği için ileride okuruz diye kütüphanemize ekledik bu kitapları. Pisi Kedi'yle tanışırsanız seveceğinizi düşünüyorum ve tanışmanızı şiddetle tavsiye ediyorum.

Sevgiler..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder