22 Mart 2017 Çarşamba

Adı Neden Doruk'muş?

İsimlerin anlamlarına inanırım ben. Bir şeyi kırk kere söylersen olur ya işte adı gibi olur insan, bilirim. Mutlu koymak istedim adını, mutlu ol diye. Sadece benim istemem yetmedi. Doruk dedim sonra, doruklarda olmanı istediğimden değil, doruklarda yaşamanı istediğimden. Mutluluğun doruklarında mesela. Sevmediğimiz duyguların da dorukları olur tabi ama hepsine en doruk noktasından bakabilirsen hangilerinin yaşanası olduğunu öğrenirsin. Yaşanılası olanları yaşarsın.

Bunları neden yazıyorum biliyor musun? Bir gün unutursam hatırlat diye. Mutlu olmanın tek derdim olduğunu. Mutlu olmak değil de mutluluğu aramak diyelim aslında. Mutluluğu aradığın her yolda yanında olmam gerektiğini, destek olmam gerektiğini hatırlat bana. Unutabileceğimi görüyorum başka annelerin gözünde. Kimseden farkım yok çünkü, herkes kadar insan olduğum gibi her anne kadar anneyim ben de biliyorum.

Bugün metroda okul hakkında kızıyla konuşan anneyle göz göze gelmeye çalıştım. Benim dışarıdan ona bakabildiğim gibi kendi de bakabilsin istedim. Aklımdan yazdıklarımı okusun, benim gelecekte bir gün unutmaktan korktuğumu unuttuğunu anlasın, hatırlasın diye. Ama gözlerimiz değmedi birbirine. Onun kızı için değil senin için yazdığımı farkettim sonra. Daha çok erken biliyorum ama, işte unutmamak için not alıyorum buraya. Unutursam gözümün içine bak ve hatırlat diye:

Okula gitmek çocuklar için zorunlu, bu yüzden gitmek zorundasın. Ama okul bizim için asla ölçü olmayacak. Derslerinin iyi olması çok başarılı olduğunu ya da kötü olması yetersiz olduğunu göstermez. Sen kendine yetebilen bir çocuksun, bunu biliyorum ve daha önemli olan başka bir şey de yok. Derslerine çalışırsan sorumluluk bilincini takdir ederim sadece. Benim senden beklediğim tek bir şey var, o da okulun seni kısıtlamasına izin verme. Her zaman merak et, merak ettiğin şeyleri öğrenmek için çaba harca. Merak duyduğun şeyler okuldan bağımsız olabilir, olsun. Vazgeçme. Heyecanını asla kaybetme. Okuldan mezun olduğun kişi olmak zorunda değilsin, ne istersen onu olabilirsin. Biliyorum. Sana tüm ruhumla inanıyorum.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder